Aromaterapie pentru bunăstare emoțională

Efectele stresului sau ale dezechilibrelor emoționale produc și la nivel fiziologic dezechilibre care dacă nu sunt îndreptate în timp util, pot duce la boli serioase.

În lumea modernă nu putem trăi fără stres. Stresul este deja parte din viață și cred că cel mai inteligent ar fi să ne adaptăm la el, nu să încercăm să-l eliminăm.

În literatura de specialitate, atât în fitoterapie cât și în aromaterapie, există foarte multe studii și recomandări de protocoale sau produse care pot fi folosite.

Bineînțeles că depinde foarte mult de persoană, de nivelul de stres, de problemele fizice care au apărut ca o repercusiune a stresului și mulți alți factori care ar putea să reducă lista de produse la una scurtă și eficientă, personalizată.

Am ținut să scriu acest articol pentru că în această perioadă destul de multă lume s-a trezit fie că au suferit de stres fie ca acum se confruntă cu dificultate de adaptare psihică la noua viață, chiar dacă este temporară.

Primăvara oricum este un sezon în care suntem predispuși la anxietate sau la astenie, doar că acum avem și o situație excepțională de pandemie, situație în care ne confruntăm cu toții cu emoții extreme de la frică și panică la relaxare psihică, emoții care le trăim în fluctuații, greu de gestionat.

Aromaterapia, norocul nostru, este una din terapiile care chiar au un efect pozitiv asupra psihicului prin legătura între olfacție și sistem limbic. 

Există câteva linii după care putem să ne ghidăm când alegem uleiurile esențiale pe care putem să le folosim în scopul echilibrării emoționale:

  1. Ziua folosim uleiuri esențiale cu efect stimulant, tonic iar seara folosim uleiuri esențiale care relaxează. Trebuie să știm întotdeauna ce uleiuri folosim și să fim atenți tot timpul la contraindicații sau precauții, indicații speciale legate de diluție.
  2. Metodele de aplicare pentru efecte asupra psihicului sunt difuzia, inhalarea, băile terapeutice și aplicarea pe piele prin masaj relaxant.
  3. Cantitatea de ulei esențial folosit poate fi rezumată la 5-7 picături difuzate în încăpere, la fel și pentru băile terapeutice ia în uleiul de masaj puteți aplica o diluție de 3% pentru adulți și 2% pentru copii și persoanele vârstnice.

Uleiurile esențiale cele mai recomandate în situații de stres sunt:

Uleiurile esențiale tonice, potrivite persoanelor care sunt mai letargice, care au vitalitatea scăzută sau care au probleme de concentrare sunt: Litsea cubeba, Busuioc, Palmarosa, Mentă, Rozmarin, Mirt, Coriandru, Lămâie, Mandarină, Grapefruit, Lime, Geranium. 

Uleiurile esențiale relaxante, bune de difuzat seara sau aplicate în băile terautice sunt:

Lavandă, Maghiran sălbatic, Pin, Cedru Atlas, Ylang Ylang, Mușețel Roman, Geranium.

Uleiurile esențiale bune de aplicat prin masaj sau în băile terapeutice sunt:

Lavandă, Santal, Trandafir, Maghiran sălbatic, Cedru Atlas, Tămâie, Neroli, Patchouli.

Câteva sfaturi în afara aromaterapiei:

  • Faceți sport!
  • Canalizați-vă energia pe ceva constructiv, social media și știrile în aceste momente cum vă ajută? 
  • Dacă suferiți de anxietate, încercați să meditați sau să faceți exerciții de respirație.
  • Pădurea încă nu este interzisă, organizați-vă o dată pe săptămână să ieșiți la soare! faceți un picnic.
  • Încercați să faceți activități artistice, creative.
  • Consumați cât mai multe plante aromatice, în ceaiuri, în mâncăruri.

 

Spune-ți părerea